De jury beoordeelde alle inzendingen op drie criteria: aantoonbare klantwaarde (a), impact (maakt het verschil) (b) en overtuigingskracht van het team (c). Vooral op het laatste punt werd over de hele linie goed gescoord. Alle deelnemers gaan – op hun manier – door met het verder brengen van hun idee / innovatie. Al ‘helpt het halen van de finale’ volgens de deelnemers wel om extra aandacht te krijgen voor je idee en/of innovatie.
“Het is weer mooi om te zien hoeveel collega’s bezig zijn met vernieuwing.”, aldus jurylid Timo Stoopman en ex winnaar van de TBI Innovatieprijs. Om succesvol te zijn met vernieuwing deelt hij graag drie lessons learned. “Door te spreken met veel verschillende disciplines en mensen krijg je beter inzicht in het onderliggende probleem en verrijk je je oplossing (1). Ga het gewoon doen, een idee blijft maar een idee tot je er iets mee doet (2). En, haak ‘beslissers’ in je directe omgeving op tijd aan. Zo voorkom je dat je mooie uitgewerkte idee voor hun overkomt als een konijn uit de hoge hoed (3).”
De TBI Innovatieprijs is een platform voor vernieuwing voor onze medewerkers. Het wordt vooral gebruikt om ideeën en innovaties onder de aandacht te brengen, om ze vervolgens ook verder te kunnen brengen. Dit jaar was al weer de 5de editie. “Ieder jaar blijkt weer hoeveel ondernemerschap er in ons bedrijf zit.” aldus Douwe van den Wall Bake, innovatie manager TBI Holdings. “Dit jaar was opmerkelijk hoeveel eigenaarschap de deelnemers toonden. Niemand laat het er nu bij zitten.”
3 inzendingen Comfort Partners