Gewoon Goed Geregeld tijdens de sneeuw

16 feb 2021

Laat de sneeuw maar komen!

Op vrijwel alle nieuwssites stond het bericht:  “Cv-installateurs en monteurs worden platgebeld!”. Comfort Partners heeft de weersverwachting goed in de gaten gehouden en adequaat gehandeld. De lijst van maatregelen lag klaar voordat de eerste sneeuwvlok was gevallen. De proactieve communicatie aan onze klanten heeft ook bijgedragen aan ontzettend veel leuke positieve berichten en bedankjes.

Vanuit Comfort Partners Beheer & Onderhoud zijn we de afgelopen periode bezig geweest met de voorbereidingen op het vorst weekend en de week erna. Ook het actuele en toekomstige weerbeeld speelt hierbij een rol. We houden in onze operatie dus rekening met een toename in het aantal storingen.

Wat hebben we gedaan:

  1. We hebben onze beschikbare monteurscapaciteit volledig ingezet op storingen.
  2. Zondag heeft de servicedesk vanuit huis meegekeken om live het aantal storingen in de planning te volgen en de juiste prioriteit te geven
  3. We hebben extra monteurs opgeschaald en een back-up aan medewerkers meegenomen in de verwachtingen.
  4. Daarnaast zijn er Whatsapp groepen gemaakt tussen de collega's om tijdig te kunnen communiceren en escaleren.
  5. Alle bewoners hebben een brief per post ontvangen. 
  6. Medewerkers zijn op donderdag, voor het sneeuwweekend, gaan ‘flyeren’ op adressen waar we niet tijdig per brief konden informeren.
  7. Preventieve onderhoudswerkzaamheden worden opnieuw ingepland. Wij hebben de betreffende bewoners tijdig daarvan op de hoogte gebracht.

 

Samen met alle collega's hebben we dit winterweekend tot een succes gemaakt.

Sneeuw en ijs in Nederland is best uniek. Hoe bijzonder is het dat we zoveel klanten naar volle tevredenheid hebben kunnen helpen in deze vorstperiode.

We zijn trots op onze monteurs. Zij hebben het Gewoon Goed Geregeld!

Facts:

  • Zondag hebben we 25% meer storingen opgepakt dan tijdens een gemiddeld weekend.
  • Behalve het aantal storingen heeft ook de gigantisch toegenomen reistijd enorme impact in het aantal storingen dat we per monteur kunnen oppakken. 
  • Op 1 dag hebben we 400 nieuwe storingen opgepakt, 1,6 keer zoveel als de afgelopen weken.
  • Nog lang niet alles gaat goed, de wachttijden aan de telefoon liepen nog flink op en dat heeft nu de volle aandacht. Maar dit is een mooie stap om te laten zien dat we snel en effectief kunnen verbeteren